Yapay zekâ, makine öğrenimi ve büyük verinin birleşmesiyle Türkiye 2. el online pazarında 40.000’den fazla kurumun satışa sunulan 2. el araçlarının hareketlerini izleyerek anlık pazar analizi ve güncel 2. el araç değerlemesi sunan, Autorola Grup’un en yenilikçi yeni nesil yazılımı Indicata, Eylül ayı Türkiye Otomotiv Sektörü 2. El Online Pazar Analiz Raporu’nu yayınladı.
Türkiye genelinde 2. el online araç pazarını anlık olarak takip edip analiz ederek firmaların doğru aracı, doğru fiyata, doğru zamanda, doğru yerde ticaretini yapmalarını sağlayan Indicata verilerine göre; Türkiye 2. el online binek ve hafif ticari araç pazarında 2024 Eylül ayı boyunca 357.056 adet kurumsal araç ilanı yayınlandı.
Bu ilanların 173.678 adetinin ise satışı gerçekleşmiştir. Geçen aya göre satışlar %1 artış gösterirken geçen sene aynı aya göre %6 düşüş göstermiştir.
Eylül Ayı 2. El Araç Pazarının En Çok Tercih Edilen Markası Volkswagen
Raporda paylaşılan bilgilere göre Eylül ayında binek ve hafif ticari araç pazarında toplam 173.678 adet araç satışı gerçekleşti. Satılan araçlar markaları incelendiğinde 22.241 adet satışla Volkswagen, Eylül ayında en çok satılan otomotiv markası olurken, Fiat Egea’nın en çok satılan binek araç modeli olduğu görüldü.
Raporda diğer öne çıkan ana başlıklara baktığımızda, Eylül ayında araçların ortalama satış hızı 34 gün olarak belirlenmiştir. Toyota markası Eylül ayında ortalama 27 gün satış hızı ile en hızlı satılan marka olmuştur. Yakıt tipi bazında en çok Dizel araçların satıldığı görülmesinin yanı sıra geçen sene aynı dönemle karşılaştırıldığında dizel araç satış payının %4 düştüğü, elektrikli araçların satış payının ise %82 arttığı gözlenmiştir. Eylül ayında en çok satılan araçlar 10 yaş ve üzeri araçlar olmuştur.