Anasayfa » INDICATA Türkiye Tarafından Hazırlanan, Eylül Ayı 2. El Online Pazar Analiz Raporu Yayınlandı

INDICATA Türkiye Tarafından Hazırlanan, Eylül Ayı 2. El Online Pazar Analiz Raporu Yayınlandı

by Autocom
0 yorum

INDICATA verilerine göre, 2022 Eylül ayında Türkiye ikinci el online binek ve hafif ticari araç pazarında tekil 342.067 adet aracın ilanı yayınlandı. Geçen aya göre yüzde 12 oranında artan ilan içinde 136.460 adedinin satıldığı gözlemlendi. Gerçekleşen bu satış adedine göre; 2022 yılı Eylül ayında online satışlar bir önceki aya göre yüzde 10, geçen senenin aynı dönemine göre yüzde 20 artış gösterdi. İkinci el araç perakende fiyatlarına bakıldığında ise, fiyatların bir önceki aya göre yüzde 1,3 düştüğü görülüyor.

Autocom | 2. El Online Pazar Analiz Raporu

İkinci El Araçta En Çok Tercih Edilen 10 Araç Markası

Eylül ayı ikinci el online binek ve hafif ticari araç pazarında en çok tercih edilen otomotiv markası 18.611 adetle Volkswagen oldu. Volkswagen’den sonra en çok tercih edilen markalar sırasıyla; 17.043 adetle Renault, 16.717 adetle Fiat, 12.402 adetle Ford, 7.329 adetle BMW, 6.769 adetle Opel, 6.646 adetle Mercedes-Benz, 6.457 adetle Peugeot, 6.347 adetle Hyundai, 5.421 adetle Audi oldu. İkinci el online pazarda satılan 136.460 adet aracın yüzde 76’sını bu 10 marka gerçekleştirdi.

İkinci El Araçta En Çok Tercih Edilen 10 Binek Araç Modeli

İkinci el online binek araç pazarında Eylül ayında 111.594 adet satış gerçekleşti. Fiat Egea 5.724 adetle ayın en çok tercih edilen modeli oldu.  Fiat Egea’dan sonra en çok tercih edilen modeller sırasıyla; 5.495 adetle Renault Clio, 5.340 adetle VW Passat, 4.521 adetle Renault Megane, 3.173 adetle Toyota Corolla, 3.149 adetle Ford Focus, 2.686 adetle VW Golf, 2.584 adetle VW Polo, 2.549 adetle BMW 5 Serisi, 2.529 adetle BMW 3 Serisi oldu. Söz konusu 10 model, toplam binek satışının yüzde 34’ünü oluşturdu.

Hafif Ticari ’de Eylül Ayının En Çok Tercih Edileni Fiat Fiorino

İkinci el online hafif ticari araç pazarında Eylül ayında 18.161 adet satış gerçekleşti. Fiat Fiorino 3.545 adetle ayın en çok tercih edilen modeli oldu.  Eylül ayının en çok tercih edilen hafif ticari araç modelleri Fiat Fiorino’dan sonra sırasıyla; 3.449 adetle Fiat Doblo, 2.781 adetle Ford Transit / Tourneo Courier, 1.680 adetle Ford Transit / Tourneo Connect, 1.527 adetle VW Caddy, 1.298 adetle VW Transporter, 1.233 adetle Ford Transit, 1.047 adetle Renault Kangoo, 864 adetle Peugeot Partner, 737 adetle Citroen Berlingo takip etti. Bu 10 hafif ticari araç modeli satışları toplam hafif ticari araç satışının yüzde 73’ünü oluşturuyor.

İkinci El Araçta En Çok C Segmenti Tercih Ediliyor

Eylül ayında toplam satışların yüzde 39’u olan 43.687 adet ile en çok C segment araç satılmıştır. Geçen senenin aynı dönemiyle karşılaştırıldığında 2022 Eylül ayında binek araç satışları içinde B-SUV segment satışlarının payının %70, C-SUV segment satışlarının payının %16, D-SUV segment satışlarının payının %3, H.Ticari satışlarının payının %29 arttığını görüyoruz.  

Günde 500 binden fazla 2. el ilanı analiz ediliyor

Danimarka kökenli Autorola Group’un makine öğrenmesi, yapay zekâ ve büyük verinin birleşmesinden oluşan yeni nesil iş zekâsı seti Indicata yazılımı, Türkiye’deki ikinci el online araç pazarını tarayarak günlük 500 binden fazla ikinci el araç datasını analiz ediyor.

Indicata’nın her ay otomotiv sektörüyle paylaştığı analiz raporundaki verileri, ikinci el ticareti yapan 40 binden fazla kurum ve kuruluşun online pazarda verdikleri ilan verilerine dayanıyor. Bu veriler içerisinde bireysel araç ilanları yer almıyor.

Online pazarda ilandan tamamen kaldırılan araçlar satış olarak kabul ediliyor. Kurumsal firmalar iki sebeple satışa sundukları araçların ilanlarını geri çekiyor. Birincisi, değişen pazar koşullarına göre ilandaki araçların fiyatını revize ederek yeniden ilanı yayınlıyor. Söz konusu ilanların yeniden ne zaman yayınlandığı da Indicata tarafından takip ediliyor. İkinci olarak, ticaret yapan kurum, aracını sattığı için ilandan çekiyor ve yeniden satışa sunacağı bir aracının ilanını yayınlıyor. Raporda paylaşılan satış adetleri online platformlarda ikinci el ticareti yapan kurumların ilandan tamamen çekilen ve bir daha geri yüklenmeyen ilanlarını içeriyor.

INDICATA Türkiye’nin aylık olarak hazırladığı tüm 2. el online pazar analiz raporlarına web sitesi üzerinden indicata.com.tr ulaşabilirsiniz.

Bunlara göz atmak isteyebilirsiniz

Autocom Logo

Otomotiv sektörüyle ilgili en güncel haberlerin yer aldığı blog sayfamıza hoşgeldiniz.

Burada güncel pazar analizleri ve güncel piyasa bilgilerinin yanında taşıtlarla ilgili uzman ekibimizce yaptığımız tüm incelemeleri bulabilirsiniz.

Copyright © Autorola Türkiye Tüm Hakları Saklıdır. Belirtilen ticari markalar ve markalar, ilgili sahiplerine aittir.