Anasayfa » INDICATA Türkiye Tarafından Hazırlanan, Temmuz Ayı 2. El Online Pazar Analiz Raporu Yayınlandı

INDICATA Türkiye Tarafından Hazırlanan, Temmuz Ayı 2. El Online Pazar Analiz Raporu Yayınlandı

by Autocom
0 yorum

INDICATA verilerine göre, 2022 Temmuz ayında Türkiye ikinci el online binek ve hafif ticari araç pazarında tekil 284.087 adet aracın ilanı yayınlandı. Geçen aya göre yüzde 19 oranında azalan ilan içinde 102.806 adedinin (yüzde 36’sı) satıldığı gözlemlendi. Gerçekleşen bu satış adedine göre; 2022 yılı Temmuz ayı online satışlarda bir önceki aya göre yüzde 45, geçen senenin aynı dönemine göre yüzde 29 düşüş söz konusu. Temmuz ayındaki bayram tatili, ayın son haftasındaki ÖTV’de değişim beklentisi nedeniyle alım-satımın azalması sebebiyle ikinci el fiyatlarında herhangi bir değişim gerçekleşmedi.

İkinci el online satışlar içinde binek araçların payı yüzde 81, hafif ticari araçların payı da yüzde 19 olarak belirlendi.

Autocom | 2. El Online Pazar Analiz Raporu

İkinci El Araçta En Çok Tercih Edilen 10 Araç Markası

Temmuz ayı ikinci el online binek ve hafif ticari araç pazarında en çok tercih edilen otomotiv markası 14.783 adetle Volkswagen (VW) oldu. VW de dahil olmak üzere en çok tercih edilen ilk 10 marka sırasıyla; 12.641 adetle Renault, 11.594 adetle Fiat, 10.571 adetle Ford, 5.284 adetle Opel, 5.196 adetle Hyundai, 5.134 adetle BMW, 4.968 adetle Peugeot, 4.896 adetle Mercedes-Benz, 3.833 adetle Toyota oldu. 2. el online pazarda satılan 102.806 adet aracın yüzde 77’sini bu 10 marka gerçekleştirdi.

İkinci El Araçta En Çok Tercih Edilen 10 Binek Araç Modeli

İkinci el online binek araç pazarında Temmuz ayında 82.820 adet satış gerçekleşti. Son 3 aydır liderliği kaptırmayan Volkswagen Passat 4.071 adetle ayın en çok tercih edilen modeli oldu.  Temmuz ayının en çok tercih edilen modelleri Volkswagen Passat’dan sonra sırasıyla; 3.735 adetle Renault Clio, 3.280 adetle Fiat Egea, 3.132 adetle Renault Megane, 2.563 adetle Ford Focus, 2.460 adetle Toyota Corolla, 2.224 adetle VW Polo, 2.067 adetle VW Golf, 2.011 adetle Opel Astra, 1.868 adetle Renault Fluence oldu. Söz konusu 10 model, toplam binek satışının yüzde 33’ünü oluşturdu.

Hafif Ticari’de Fiat Doblo Temmuz Ayında da Lider

İkinci el online hafif ticari araç pazarında Temmuz ayında 19.986 adet satış gerçekleşti. 2022 yılı başından beri en çok satış adediyle lider durumda olan Fiat Doblo 2.698 adetle ayın en çok tercih edilen modeli oldu.  Temmuz ayının en çok tercih edilen hafif ticari araç modelleri Fiat Doblo’dan sonra sırasıyla; 2.301 adetle Fiat Fiorino, 2.276 adetle Ford Transit / Tourneo Courier, 1.782 adetle Ford Transit / Tourneo Connect, 1.444 adetle VW Caddy, 1.050 adetle VW Transporter, 877 adetle Ford Transit, 827 adetle Renault Kangoo, 763 adetle Peugeot Partner, 509 adetle Mitsubishi L200 oldu. Bu 10 hafif ticari araç modeli satışları toplam hafif ticari araç satışının yüzde 73’ünü oluşturuyor.

Suv Segment İkinci El Araç Satışlarında Artış

Temmuz ayında SUV segment araç satışlarının (B-SUV, C-SUV, D-SUV) toplam ikinci el binek araç satışları içerisinde aldığı pay yüzde yüzde 13 olarak gerçekleşti. Geçen senenin aynı dönemiyle karşılaştırıldığında 2022 Temmuz ayında binek satışlar içinde B-SUV segment satışlarının payının yüzde 62, C SUV segment satışlarının payının yüzde 16, D SUV segment satışlarının payının yüzde 32 arttığı görülüyor.

Günde 500 binden fazla 2. el ilanı analiz ediliyor

Danimarka kökenli Autorola Group’un makine öğrenmesi, yapay zekâ ve büyük verinin birleşmesinden oluşan yeni nesil iş zekâsı seti Indicata yazılımı, Türkiye’deki ikinci el online araç pazarını tarayarak günlük 500 binden fazla ikinci el araç datasını analiz ediyor.

Indicata’nın her ay otomotiv sektörüyle paylaştığı analiz raporundaki verileri, ikinci el ticareti yapan 40 binden fazla kurum ve kuruluşun online pazarda verdikleri ilan verilerine dayanıyor. Bu veriler içerisinde bireysel araç ilanları yer almıyor.

Online pazarda ilandan tamamen kaldırılan araçlar satış olarak kabul ediliyor. Kurumsal firmalar iki sebeple satışa sundukları araçların ilanlarını geri çekiyor. Birincisi, değişen pazar koşullarına göre ilandaki araçların fiyatını revize ederek yeniden ilanı yayınlıyor. Söz konusu ilanların yeniden ne zaman yayınlandığı da Indicata tarafından takip ediliyor. İkinci olarak, ticaret yapan kurum, aracını sattığı için ilandan çekiyor ve yeniden satışa sunacağı bir aracının ilanını yayınlıyor. Raporda paylaşılan satış adetleri online platformlarda ikinci el ticareti yapan kurumların ilandan tamamen çekilen ve bir daha geri yüklenmeyen ilanlarını içeriyor.

INDICATA Türkiye’nin aylık olarak hazırladığı tüm 2. el online pazar analiz raporlarına web sitesi üzerinden indicata.com.tr ulaşabilirsiniz.

Bunlara göz atmak isteyebilirsiniz

Autocom Logo

Otomotiv sektörüyle ilgili en güncel haberlerin yer aldığı blog sayfamıza hoşgeldiniz.

Burada güncel pazar analizleri ve güncel piyasa bilgilerinin yanında taşıtlarla ilgili uzman ekibimizce yaptığımız tüm incelemeleri bulabilirsiniz.

Copyright © Autorola Türkiye Tüm Hakları Saklıdır. Belirtilen ticari markalar ve markalar, ilgili sahiplerine aittir.