INDICATA verilerine göre, 2023 Ocak ayında Türkiye ikinci el online binek ve hafif ticari araç pazarında tekil 388.097 adet aracın ilanı yayınlandı. Geçen senenin Ocak ayı ile karşılaştırıldığında ilan adetlerinin %28 artmış olduğunu görüyoruz. İlanı yayınlanan bu araçların %42’sinin satıldığını gözlemledik. Bu durumda 2023 yılı Ocak ayında bir önceki yılın Ocak ayına göre %81 oranında bir artış ile 163.403 adet satış gerçekleşti.
İkinci El Araçta En Çok Tercih Edilen 10 Araç Markası
2023 Ocak ayı ikinci el online binek ve hafif ticari araç pazarında satılan 163.403 adet aracın yüzde 76’sını tablodaki ilk 10 marka gerçekleştirdi. 22.185 adet satışla Ocak ayının en çok satılan markası Volkswagen oldu. Volkswagen’den sonra en çok tercih edilen markalar sırasıyla; 20.442 adetle Renault, 18.555 adetle Fiat, 15.221 adetle Ford, 9.106 adetle BMW, 8.959 adetle Opel, 8.004 adetle Mercedes-Benz, 7.966 adetle Peugeot, 7.537 adetle Hyundai, 6.113 adetle Toyota oldu.
İkinci El Araçta En Çok Tercih Edilen 10 Binek Araç Modeli
İkinci el online binek araç pazarında Ocak ayında 133.911 adet satış gerçekleşti. VW Passat 6.155 adetle ayın en çok tercih edilen modeli oldu. 2023 Ocak ayının en çok tercih edilen modelleri VW Passat ‘dan sonra sırasıyla; 5.613 adetle Renault Clio, 5.534 adetle Fiat Egea, 5.505 adetle Renault Megane, 4.220 adetle Ford Focus, 3.862 adetle Toyota Corolla, 3.788 adetle Opel Astra, 3.264 adetle VW Golf, 3.152 adetle BMW 3 Serisi, 3.100 adetle BMW 5 Serisi oldu. Söz konusu 10 model, toplam binek satışının yüzde 33’ünü oluşturdu.
Hafif Ticari’de Ocak Ayının En Çok Tercih Edileni Fiat Doblo
İkinci el online hafif ticari araç pazarında Ocak ayında 29.492 adet satış gerçekleşti. Fiat Doblo 4.527 adetle ayın en çok tercih edilen modeli olurken onu sırasıyla; 3.333 adetle Fiat Fiorino, 3.265 adetle Ford Transit/Tourneo Courier, 2.237 adetle VW Caddy 2.140 adetle Ford Transit/Tourneo Connect, 1.735 adetle VW Transporter, 1.327 adetle Renault Kangoo, 1.163 adetle Peugeot Partner, 1.018 adetle Ford Transit, 985 adetle Citroen Berlingo takip etti. Bu 10 hafif ticari araç modeli satışları toplam hafif ticari araç satışının yüzde 74’ünü oluşturuyor.
Günde 500 binden fazla 2. el ilanı analiz ediliyor
Danimarka kökenli Autorola Group’un makine öğrenmesi, yapay zekâ ve büyük verinin birleşmesinden oluşan yeni nesil iş zekâsı seti Indicata yazılımı, Türkiye’deki ikinci el online araç pazarını tarayarak günlük 500 binden fazla ikinci el araç datasını analiz ediyor.
Indicata’nın her ay otomotiv sektörüyle paylaştığı analiz raporundaki verileri, ikinci el ticareti yapan 40 binden fazla kurum ve kuruluşun online pazarda verdikleri ilan verilerine dayanıyor. Bu veriler içerisinde bireysel araç ilanları yer almıyor.
Online pazarda ilandan tamamen kaldırılan araçlar satış olarak kabul ediliyor. Kurumsal firmalar iki sebeple satışa sundukları araçların ilanlarını geri çekiyor. Birincisi, değişen pazar koşullarına göre ilandaki araçların fiyatını revize ederek yeniden ilanı yayınlıyor. Söz konusu ilanların yeniden ne zaman yayınlandığı da Indicata tarafından takip ediliyor. İkinci olarak, ticaret yapan kurum, aracını sattığı için ilandan çekiyor ve yeniden satışa sunacağı bir aracının ilanını yayınlıyor. Raporda paylaşılan satış adetleri online platformlarda ikinci el ticareti yapan kurumların ilandan tamamen çekilen ve bir daha geri yüklenmeyen ilanlarını içeriyor.
INDICATA Türkiye’nin aylık olarak hazırladığı tüm ikinci el online pazar analiz raporlarına web sitesi üzerinden indicata.com.tr ulaşabilirsiniz.