Anasayfa » INDICATA Türkiye Tarafından Hazırlanan, Ekim Ayı 2. El Online Pazar Analiz Raporu Yayınlandı

INDICATA Türkiye Tarafından Hazırlanan, Ekim Ayı 2. El Online Pazar Analiz Raporu Yayınlandı

by Autocom
0 yorum

INDICATA verilerine göre, 2022 Ekim ayında Türkiye ikinci el online binek ve hafif ticari araç pazarında tekil 358.791 adet aracın ilanı yayınlandı. Geçen aya göre yüzde 5 oranında artan ilan içinde 144.690 adedinin satıldığı gözlemlendi. Gerçekleşen bu satış adedine göre; online ikinci el araç satışları 2022 yılı Ekim ayında bir önceki aya göre yüzde 6 artış gösterirken, ilk 10 ayın toplam satışları ise geçen senenin aynı dönemine göre yüzde 8 artış göstermiştir. İkinci el araç perakende fiyatlarına bakıldığında ise, fiyatların bir önceki aya göre yüzde 0,43 arttığı görülüyor.

İkinci El Araçta En Çok Tercih Edilen 10 Araç Markası

2022 Ekim ayı ikinci el online binek ve hafif ticari araç pazarında satılan 144.690 adet aracın yüzde 77’sini tablodaki ilk 10 marka gerçekleştirdi. 19.768 adet satışla Ekim ayının en çok satılan markası Volkswagen oldu. Volkswagen’den sonra en çok tercih edilen markalar sırasıyla; 18.838 adetle Renault, 17.173 adetle Fiat, 13.512 adetle Ford, 7.669 adetle Opel, 7.658 adetle BMW, 7.013 adetle Peugeot, 6.979 adetle Hyundai, 6.857 adetle Mercedes-Benz, 5.203 adetle Toyota oldu.

İkinci El Araçta En Çok Tercih Edilen 10 Binek Araç Modeli

İkinci el online binek araç pazarında Ekim ayında 119.000 adet satış gerçekleşti. Renault Clio 5.861 adetle ayın en çok tercih edilen modeli oldu.  2022 Ekim ayının en çok tercih edilen modelleri Renault Clio’dan sonra sırasıyla; 5.662 adetle VW Passat, 5.564 adetle Fiat Egea, 5.066 adetle Renault Megane, 3.695 adetle Ford Focus, 3.322 adetle Toyota Corolla, 3.233 adetle Opel Astra, 2.860 adetle VW Polo, 2.818 adetle VW Golf, 2.682 adetle BMW 5 Serisi oldu. Söz konusu 10 model, toplam binek satışının yüzde 34’ünü oluşturdu.

Hafif Ticari’de Ekim Ayının En Çok Tercih Edileni Fiat Doblo

İkinci el online hafif ticari araç pazarında Ekim ayında 25.690 adet satış gerçekleşti. Fiat Doblo 3.962 adetle ayın en çok tercih edilen modeli olurken onu sırasıyla; 2.775 adetle Fiat Fiorino, 2.684 adetle Ford Transit/Tourneo Courier, 2.047 adetle Ford Transit / Tourneo Connect, 1.862 adetle VW Caddy, 1.559 adetle VW Transporter, 1.147 adetle Ford Transit, 1.090 adetle Renault Kangoo, 973 adetle Peugeot Partner, 869 adetle Citroen Berlingo takip etti. Bu 10 hafif ticari araç modeli satışları toplam hafif ticari araç satışının yüzde 74’ünü oluşturuyor.

İkinci El Araçta En Çok Satış 90.000 km üzeri Araçlarda

2022 Ekim ayında ikinci el online binek ve hafif ticari araç pazarında satılan araçların yüzde 15’ini 0-30.000km aralığındaki araçlar, yüzde 9’unu 30.001-60.000km aralığındaki araçlar, yüzde 10’unu 60.001-90.000km aralığındaki araçlar, yüzde 69’unu 90.000 km üzerindeki araçlar oluşturuyor. Geçen ay ile karşılaştırıldığında 90.000km üzeri araçların satışlarının yüzde 10 arttığı görülmekte.

Günde 500 binden fazla 2. el ilanı analiz ediliyor

Danimarka kökenli Autorola Group’un makine öğrenmesi, yapay zekâ ve büyük verinin birleşmesinden oluşan yeni nesil iş zekâsı seti Indicata yazılımı, Türkiye’deki ikinci el online araç pazarını tarayarak günlük 500 binden fazla ikinci el araç datasını analiz ediyor.

Indicata’nın her ay otomotiv sektörüyle paylaştığı analiz raporundaki verileri, ikinci el ticareti yapan 40 binden fazla kurum ve kuruluşun online pazarda verdikleri ilan verilerine dayanıyor. Bu veriler içerisinde bireysel araç ilanları yer almıyor.

Online pazarda ilandan tamamen kaldırılan araçlar satış olarak kabul ediliyor. Kurumsal firmalar iki sebeple satışa sundukları araçların ilanlarını geri çekiyor. Birincisi, değişen pazar koşullarına göre ilandaki araçların fiyatını revize ederek yeniden ilanı yayınlıyor. Söz konusu ilanların yeniden ne zaman yayınlandığı da Indicata tarafından takip ediliyor. İkinci olarak, ticaret yapan kurum, aracını sattığı için ilandan çekiyor ve yeniden satışa sunacağı bir aracının ilanını yayınlıyor. Raporda paylaşılan satış adetleri online platformlarda ikinci el ticareti yapan kurumların ilandan tamamen çekilen ve bir daha geri yüklenmeyen ilanlarını içeriyor.

INDICATA Türkiye’nin aylık olarak hazırladığı tüm ikinci el online pazar analiz raporlarına web sitesi üzerinden indicata.com.tr ulaşabilirsiniz.

Bunlara göz atmak isteyebilirsiniz

Autocom Logo

Otomotiv sektörüyle ilgili en güncel haberlerin yer aldığı blog sayfamıza hoşgeldiniz.

Burada güncel pazar analizleri ve güncel piyasa bilgilerinin yanında taşıtlarla ilgili uzman ekibimizce yaptığımız tüm incelemeleri bulabilirsiniz.

Copyright © Autorola Türkiye Tüm Hakları Saklıdır. Belirtilen ticari markalar ve markalar, ilgili sahiplerine aittir.