Anasayfa » INDICATA Türkiye Tarafından Hazırlanan, Ağustos Ayı 2. El Online Pazar Analiz Raporu Yayınlandı

INDICATA Türkiye Tarafından Hazırlanan, Ağustos Ayı 2. El Online Pazar Analiz Raporu Yayınlandı

by Autocom
0 yorum

INDICATA verilerine göre, 2022 Ağustos ayında Türkiye ikinci el online binek ve hafif ticari araç pazarında tekil 304.474 adet aracın ilanı yayınlandı. Geçen aya göre yüzde 7 oranında artan ilan içinde 124.081 adedinin satıldığı gözlemlendi. Gerçekleşen bu satış adedine göre; 2022 yılı Ağustos ayında online satışlar bir önceki aya göre yüzde 21 artış gösterirken, geçen senenin aynı dönemine göre yüzde 12 düşüş gösterdi. İkinci el araç perakende fiyatlarına bakıldığında ise, fiyatların bir önceki aya göre yüzde 3,3 düştüğü görülüyor.

Autocom | 2. El Online Pazar Analiz Raporu

İkinci El Araçta En Çok Tercih Edilen 10 Araç Markası

Ağustos ayı ikinci el online binek ve hafif ticari araç pazarında en çok tercih edilen otomotiv markası 20.594 adetle Renault oldu. Renault’tan sonra en çok tercih edilen markalar sırasıyla; 16.483 adetle VW, 14.775 adetle Fiat, 11.407 adetle Ford, 8.479 adetle BMW, 6.592 adetle Audi, 6.191 adetle Opel, 5.412 adetle Peugeot, 4.628 adetle Hyundai, 4.607 adetle Mercedes Benz oldu. İkinci el online pazarda satılan 124.081 adet aracın yüzde 80’ini bu 10 marka gerçekleştirdi.

İkinci El Araçta En Çok Tercih Edilen 10 Binek Araç Modeli

İkinci el online binek araç pazarında Ağustos ayında 102.235 adet satış gerçekleşti. Renault Clio 8.633 adetle ayın en çok tercih edilen modeli oldu.  Renault Clio’dan sonra en çok tercih edilen modeller sırasıyla; 5.714 adetle VW Passat, 4.415 adetle Renault Megane, 4.033 adetle Fiat Egea, 3.753 adetle BMW 5 Serisi, 3.654 adetle Renault Fluence, 2.987 adetle Ford Focus, 2.631 adetle BMW 3 Serisi, 2.562 adetle Audi A3, 2.207 adetle Toyota Corolla oldu. Söz konusu 10 model, toplam binek satışının yüzde 40’ını oluşturdu.

Hafif Ticari’de Fiat Doblo Sene Başından Bu Yana Lider

İkinci el online hafif ticari araç pazarında Ağustos ayında 21.846 adet satış gerçekleşti. 2022 yılı başından beri en çok satış adediyle lider durumda olan Fiat Doblo 4.794 adetle ayın en çok tercih edilen modeli oldu.  Ağustos ayının en çok tercih edilen hafif ticari araç modelleri Fiat Doblo’dan sonra sırasıyla; 2.722 adetle Ford Transit / Tourneo Courier, 2.054 adetle Fiat Fiorino, 1.545 adetle Ford Transit / Tourneo Connect, 1.211 adetle VW Caddy, 1.146 adetle VW Transporter, 1.033 adetle Ford Transit, 759 adetle Renault Kangoo, 653 adetle Peugeot Partner, 610 adetle Citroen Berlingo takip etti. Bu 10 hafif ticari araç modeli satışları toplam hafif ticari araç satışının yüzde 76’sını oluşturuyor.

İkinci El Araçta En Çok C Segmenti Tercih Ediliyor

Ağustos ayında toplam satışların yüzde 38’i olan 38.768 adet ile en çok C segment araç satılmıştır. Geçen senenin aynı dönemiyle karşılaştırıldığında 2022 Ağustos ayında binek araç satışları içinde B-SUV segment satışlarının payının yüzde 12, C-SUV segment satışlarının payının yüzde 9, E segment satışlarının payının yüzde 21 arttığını görüyoruz.

Günde 500 binden fazla 2. el ilanı analiz ediliyor

Danimarka kökenli Autorola Group’un makine öğrenmesi, yapay zekâ ve büyük verinin birleşmesinden oluşan yeni nesil iş zekâsı seti Indicata yazılımı, Türkiye’deki ikinci el online araç pazarını tarayarak günlük 500 binden fazla ikinci el araç datasını analiz ediyor.

Indicata’nın her ay otomotiv sektörüyle paylaştığı analiz raporundaki verileri, ikinci el ticareti yapan 40 binden fazla kurum ve kuruluşun online pazarda verdikleri ilan verilerine dayanıyor. Bu veriler içerisinde bireysel araç ilanları yer almıyor.

Online pazarda ilandan tamamen kaldırılan araçlar satış olarak kabul ediliyor. Kurumsal firmalar iki sebeple satışa sundukları araçların ilanlarını geri çekiyor. Birincisi, değişen pazar koşullarına göre ilandaki araçların fiyatını revize ederek yeniden ilanı yayınlıyor. Söz konusu ilanların yeniden ne zaman yayınlandığı da Indicata tarafından takip ediliyor. İkinci olarak, ticaret yapan kurum, aracını sattığı için ilandan çekiyor ve yeniden satışa sunacağı bir aracının ilanını yayınlıyor. Raporda paylaşılan satış adetleri online platformlarda ikinci el ticareti yapan kurumların ilandan tamamen çekilen ve bir daha geri yüklenmeyen ilanlarını içeriyor.

INDICATA Türkiye’nin aylık olarak hazırladığı tüm 2. el online pazar analiz raporlarına web sitesi üzerinden indicata.com.tr ulaşabilirsiniz.

Bunlara göz atmak isteyebilirsiniz

Autocom Logo

Otomotiv sektörüyle ilgili en güncel haberlerin yer aldığı blog sayfamıza hoşgeldiniz.

Burada güncel pazar analizleri ve güncel piyasa bilgilerinin yanında taşıtlarla ilgili uzman ekibimizce yaptığımız tüm incelemeleri bulabilirsiniz.

Copyright © Autorola Türkiye Tüm Hakları Saklıdır. Belirtilen ticari markalar ve markalar, ilgili sahiplerine aittir.